Sleva
106 €
Helma na motorku Caberg HORUS matt black
Centrální sklad
Prodejna Chlumec
Prodejna Praha Ořech
Prodejna Most
Prodejna Písek
Prodejna Liberec
Prodejna Jihlava
Prodejna Brno
Prodejna Plzeň
Prodejna Ostrava
Prodejna Olomouc
Prodejna České Budějovice
Outlet Bikers Crown
-
Tabulka velikostí Tabulka velikostí Caberg
Pokud vybíráte novou helmu CABERG a nejste si úplně jisti přesnou velikostí, je potřeba si důkladně přeměřit obvod hlavy a naměřené hodnoty porovnat s tabulkou velikostí.
Velikost helmy Obvod hlavy v cm 3XS 49 - 50 cm 2XS 51 - 52 cm XS 53 - 54 cm S 55 - 56 cm M 57 - 58 cm L 59 - 60 cm XL 61 - 62 cm 2XL 63 - 64 cm 3XL 65 cm - Co ti u nás chybí?
- skořepina: ABS plast
- dvojité plexi: vnější čiré plexi s úpravou proti poškrábání a s ultra širokým zorným polem s Pinlock Max Vision proti mlžící fólií v základní výbavě, sluneční kouřová clona s úpravou proti poškrábání
- kompletně odnímatelná a pratelná vnitřní výstelka z hypoalergenní prodyšné látky
- zapínání na mikrometrickou přezku
- připraveno pro komunikaci Just Speak Evo
- příprava pro Intercom
- hmotnost: 1550 g +/- 50 g
- dvojitá ECE homologace 22.05 P/J pro integrální i otevřenou helmu
velmi dobře řešený způsob odemknutí odtlačením
dobře větrá vršek hlavy
překvapivě nízký hluk na první zarážku pootevření plexi - do 55 km/h se dá s tím jezdit úplně v pohodě
výška plexi - úhel rozhledu je skoro stejný jako u otevřené helmy, není třeba sklánět hlavu na budíky
vyjímatelný bradový deflektor
Pinlock je součástí, stačí nasadit - nevím, co bych si bez toho počal v tomto období a nadcházející zimě
brýle se do helmy nasazují moc dobře, jen nesmí mít prodloužené bočnice vedoucí za uši, tam už problém je
dlouhodobě nezvyk hledání táhla na stažení sluneční clony
malý přísun vzduchu ve spodní části při rychlostech do 40 km/h - dá se to řešit nedovřením plexi, které pak trochu píská
ovládání intercomu bylo třeba umístit trochu více dozadu helmy kvůli překážejícímu výklopnému mechanismu a táhlu sluneční clony
i po vyklopení helmy musím lidem říkat, ať na mě zvyšují hlas, neboť opakovat, že je neslyším, je otravné
při dlouhodobějším použití helmy ve vyklopeném stavu je znát, že je těžiště helmy o něco více vpředu - je pak pohodlnější helmu rovnou sundat
poslední mínus je ten, že vůbec netuším, jaký je rozdíl mezi touto helmou (HORUS) a HORUS X
Helma je už od začátku pohodlná především v části temene hlavy, kde díky vrchnímu otevíratelnému větrání větrá skutečně dobře. Bradové větrání přináší dostatek čerstvého vzduchu až tak v rychlostech 60 km/h a výše. Při nižších rychlostech je třeba pootevřít plexi. Je možné, že po sundání bradového deflektoru se problém vyřeší, avšak v tomto období (podzim) začínají být chladnější dny, tak jsem ještě nezkoušel.
Plexi má 2 polohy pootevření + polohu úplného otevření. K tomu by se dalo říci, že má ještě jednu polohu neúplného dovření, která umožňuje přísun dostatku čerstvého vzduchu v malých rychlostech. Pak je ale slyšet pískání vzduchu, což naopak zcela zmizí při městských rychlostech při pootevření helmy do prvního zámku polohy pootevření helmy.
Už jsem potkal mnoho motorkářů, kteří ve městě jezdí s výklopnou helmou Caberg v otevřeném stavu, avšak přijde mi to zbytečné, když po vyklopení celého vysokého plexi lze dosáhnout stejného efektu. Navíc bez samostatných brýlí tak ani jezdit nelze. Horší na tom je pak, že těžiště se tím přesouvá více nahoru a vpřed a to je na brzdách docela znát na únavě krčního svalstva. Proto vyklápím, jen když sesednu z moto a potřebuju provětrat, napít se, nebo vapovat. Jinak otevírání helmy je řešeno velmi intuitivně odtlačením tlačítkem ven. Stačí k tomu použít palec ruky, nic víc netřeba. Stejně tak jednoduché sklopení helmy pomocí konečků prstů bez znatelného odporu. Vrchní pozici vyklopené helmy lze sice uzamknout, ale jak jsem již sdělil, mně osobně zcela vyhovuje namísto toho vyklopené plexi.
Jako nešikovné umístění se mi jeví umístění táhla protisluneční clony. Když clonu potřebuju, tak nějakou dobu hmatám po helmě, než to táhlo najdu, o cestovních rukavicích raději ani nemluvě. Zámek spodní polohy má docela dlouhou dráhu, takže při posledním neúplném stažení je clona docela vysoko. Zámek vrchní polohy má také. Tím myslím odpor, který působí proti síle vysunutí nebo zasunutí clony z hraničních poloh zcela vytažená, zcela zatažená.
Montáž intercomu od Interphone bez problémů. Jen po montáži mikrofonu pro otevřené helmy do připraveného průchodu bývá problém s bradovým deflektorem při vyklápění a zaklapování helmy. Při použití v letních dnech určitě nebude třeba s tím deflektorem jezdit, ale jinak doporučuju mikrofon vyhnout nad lícnici a tím se problém vyřeší. Případně místo tohoto mikrofonu rovnou přilepit na plastovou výztuhu lícnice mikrofon pro integrální helmy resp. ten suchý zip.
Překvapilo mne, že součástí koupě helmy je i Pinlock, který mi na prodejně ochotně namontovali.
Sice jsem nějaké recenze výklopných a překlápěcích helem vyhledával až po koupi této helmy, avšak pro mé účely městského kurýra je tato helma zcela vyhovující. Doposud mne nenapadlo, že bych si kupoval do města helmu kolem 5000 Kč, ale tato investice změnila můj názor na cenu, výkon, pohodlí i pro potřeby městského provozu. Z recenzí obvykle vyplývá, že aerodynamický hluk u tohoto druhu helmy má spotřebitel prostě očekávat a pokud chce větší pohodlí z nižšího hluku při vyšších rychlostech, ať sáhne raději po překlápěcí helmě od Sharku. Možná časem :-)